W dniu 25 października 2018 roku w Szkole Podstawowej w Niebylcu odbyły się ćwiczenia ewakuacyjne dla dzieci i młodzieży szkolnej oraz pracowników. Celem próbnych ewakuacji jest sprawdzenie znajomości zasad postępowania w sytuacji alarmu związanego z realnym zagrożeniem w budynku szkolnym oraz praktyczne wdrożenie do sprawnego działania zgodnego z przepisami.  W ćwiczeniach  uczestniczyły służby ratownicze : Ochotnicza Straż Pożarna w Niebylcu oraz Państwowa Straż Pożarna w Strzyżowie. W scenariuszu został przyjęty wariant zadymienia pomieszczenia klasowego. Alarm rozpoczęty został przez Panią dyrektor szkoły mgr  Iwonę Flisiak . Użytkownicy obiektu, dzieci i młodzież szkolna przystąpiła do ewakuacji z budynku szkoły. Strażacy w sprzęcie ochrony dróg oddechowych weszli do obiektu celem zlokalizowania i przemieszczenia do strefy bezpiecznej  uczniów, którzy nie zdołali w porę opuścić obiektu szkoły, a założone występujące zagrożenie oodcięło im dostępne drogi ewakuacji z obiektu. Działania przybyłych zastępów były prowadzone dwutorowo, od strony wejścia do hali sportowej i przez wejście do Szkoły Podstawowej. Przyjęty zamiar taktyczny doprowadził do szybkiej lokalizacji uczniów i ewakuacji na zewnątrz budynku oraz dalszej  realizacji zadania bojowego polegającego na udzieleniu pomocy przedmedycznej ewakuowanym. W dalszej kolejności działań strażacy doprowadzili do lokalizacji głównego źródła zagrożenia . W ramach wykonywania ćwiczeń sprawdzono praktycznie sprawność sieci hydrantowej zlokalizowanej na terenie kompleksu szkolnego oraz na ulicach dojazdowych do szkoły. Po realizacji zadania bojowego  uczestniczące zastępy przystąpiły do prezentacji sprzętu stanowiącego wyposażenie pojazdów ratowniczych. Celem przeprowadzenia ćwiczeń było przede wszystkim doskonalenie umiejętności współpracy służb ratowniczych, a także praktyczne sprawdzenie możliwości ewakuacji szkoły. Z działań ratowniczych wyciągnięto wnioski,  które zostały  omówione z podmiotami realizującymi poszczególne zadania, aby w przyszłości współdziałanie służb i kadry kierowniczej szkoły było jeszcze bardziej efektywne.